Media
De Kunsthal houdt van media en media houden van de afwisselende, en vaak toegankelijke content van de Kunsthal. Van VICE tot Art Daily, van ‘Lonely Planet Traveller’ tot ‘ Fucking Young’, talrijke media besteedden aandacht aan de Kunsthaltentoonstellingen. Niet alleen binnen Europa in landen als Frankrijk, België, Duitsland, Italië, Zwitserland en Griekenland, maar ook daarbuiten in de USA, Turkije en Taiwan. De Kunsthal genereert veel free publicity en zet gerichte advertenties in om specifieke doelgroepen te bereiken. Onze internationaal reizende tentoonstelling over Peter Lindbergh heeft tot veel aandacht in buitenlandse media geleid, met grote reportages in o.a. de Duitse en Italiaanse Vogue, WWD, la Repubblica, Amazed en Iconist. Ook wordt sterker ingezet op publieksactivatie en bijzondere, mediagenieke activiteiten, zoals de ‘ Naked Tour’ tijdens de Mapplethorpe tentoonstelling. De hiermee verkregen zichtbaarheid sluit aan bij de strategie van de Kunsthal om ook internationaal aan haar branding te werken. In 2017 is De Kunsthal is in 2017 in print en online media aanwezig met een totale (internationale) mediawaarde van circa 7 miljoen.